Az ERASMUS hallgatói tanulmányokkal kapcsolatos koordinátori teendők
|
A hallgatók kiválasztása
Határidők:
2023. január 23: |
|
pályázati helyek meghirdetése a hallgatók részére. |
2023. február 22-ig: |
|
a jelentkezések lezárása és a pályázatok elbírálása. |
2023. február 22-én pénteken déli 12 óráig illetve szeptember 22, pénteken déli 12 óráig |
|
a Hallgatói lista, a hallgatói ERASMUS pályázati űrlap másolatainak, a tanszéki/kari pályázati felhívás szövegének, valamint a Tanszéki pályázási adatok c. file beküldése emailben
az NMI-re.
|
|
|
Az űrlapok innen letölthetők:
- Koordinátori hallgatói jelölés |
|
|
Az email-ben később megküldésre kerülő ERASMUS regisztrációs adatlap kitöltése minden kiválasztott hallgató számára kötelező, elmulasztása a pályázatból való kizárást vonja maga után |
|
Pályáztatás
A pályáztatás decentralizált, a karok/tanszékek teszik közzé a pályázati
felhívásokat.
Hallgatók kiválasztása (kari szabályozás alapján):
a tanszékek / intézetek / kari bizottságok döntése alapján történik.
Pályázati követelmények:
- magyar v. vmely résztvevő ország ill. 3. ország állampolgára (ha van állandó tartózkodási engedélye Magyarországon),
- két lezárt félév az adott tudományterületen a kiutazás idején,
- az SZTE beiratkozott hallgatója,
- posztgraduális, Ph.D-hallgatók is pályázhatnak, amennyiben a pályázati kiírás rájuk is vonatkozik,
- a külföldi tanulmányok folytatásához (dokumentáltan is) megfelelő
szintű nyelvtudás,
- magas színvonalú tanulmányi programtervezet (motivációs levél),
- egyéb, a kar/tanszék által megkövetelt feltételek.
A jelenleg végzős bachelor hallgatók most nem pályázhatnak, a közülük master képzésre felvételt nyert hallgatóknak 2020 szeptember legelején pótpályázatot fogunk kiírni.
A 2022/2023. tanév keresztfélévére felvételt nyert master hallgatók természetesen most pályázhatnak.
A pályázathoz a hallgatónak a következőket kell kötelezően csatolnia:
Az ösztöndíjra jelölt hallgatók adatait a koordinátoroktól a következő módon kérjük 2023. február 22-én pénteken déli 12 óráig illetve szeptember 22, szerda 12 óráig:
A hallgatói pályázati anyagokat és a pályázati felhívást a tanszékek kötelesek megőrizni, mivel azokat egy esetleges auditálás során be kell mutatni.
|
A hallgatói mobilitás előkészítése
Segítségnyújtás a tanulmányok kiválasztásában:
- egyeztetni, hogy a fogadó egyetemen:
- mikor kezdődik a félév
- mikor van beiratkozás
- van-e előtte orientációs program
- a szállás mikortól foglalható el, stb.
- egyeztetni a külföldi partnerekkel a kurzusok kínálatát
- milyen nyelven folyik
- mi a feltétele, hogy a hallgató felvehesse
- hány féléves
- mennyi idő alatt tudja lezárni a hallgató a kurzust a félév ill. a tanév
alatt
- hogyan lehet beszámítani az itthoni tanulmányokba a kint végzett kurzust.
Ellenőrizni, hogy a hallgatók megküldték-e:
- a jelentkezési lapot (Application Form)
- a tanulmányi szerződést (Learning Agreement)
- szállásigényt
a fogadó egyetemek által megadott határidőig.
Kötelezettségvállalás a kinti tanulmányok és vizsgák
itthoni elismertetésére és elfogadtatására a tanulmányi szerződés
(Learning Agreement) aláírásával.
Figyelem! A Learning Agreement-ben szereplő kurzusok számával azonos mennyiségű kurzust kell a küldő intézetnek/karnak itthon elfogadnia és beszámítania is a kurzusok sikeres teljesítése esetén!
Monitoring
Az ösztöndíjasok kiutazással kapcsolatos teendőinek ellenőrzése, többek
között arra vonatkozóan, hogy a hallgatók a Nemzetközi Mobilitási Irodában jelentkezzenek
a szükséges további tájékoztatásért és igazolásokért.
|
A külföldi tanulmányok elismertetése
A külföldi tanulmányok és letett vizsgák teljes elismertetéséhez
segítségnyújtás a végbizonyítvány (Transcript
of Records) alapján.
A formanyomtatványok letölthetők: http://www.u-szeged.hu/erasmus/letolt.html
ECTS Guide (PDF file, 746 Kb, 51 o.)
letölthető az Európai Unió honlapjáról illetve honlapunkról is
|
Organizing the mobility of students
1.1 Institutional support measures for outgoing students
1.1.1 Students get the general informations about mobility possibilities in the form of written announcements advertised
both in the classrooms and on noticeboards and in the International Relations Office Information Leaflet. Interested
students receive the curriculum and a short description of the main courses they can join abroad. The detailed
timetables, names of lecturers, textbook titles and other materials are supplied by partner universities partly
in printed form and/or via internet to which all our students have access. The International Relations Office also
maintains a reference library of the partner universities' handbooks and study guides. Having the necessary material
the departamental coordinator usually advices about the courses to be taken by students wishing to apply. If necessary,
the home coordinator consults with the partner department's coordinator about the level, the prerequisites etc.
the examinationn requirements of a given course.
1.1.2 Students are selected by the following criteria
(1) language knowledge;
(2) they should have already learnt the basic subjects at the mother university and therefore they are able
collect plus information e.g. listening such courses which they cannot do at their mother university;
(3) they should have excellent results at their home university;
(4) those students have advantage, who have not had any opportunity to study abroad.
1.1.3 Students should present a document about a state language exam or eqivalent in the relevant language. Besides
this departments organize informal conversations where students can speak about their special interests, etc.
1.1.4 All SZTE students applying for ERASMUS status are required to submit a written statement by the department
or the departments concerned guaranteeing that work completed abroad will be accredited appropriately after the
student's return. So SZTE departments commit themselves in writing to fully recognize the outgoing ERASMUS students's
studies in most cases on the base of the Transcript of Records issued by the host university.
1.1.5 The Student Government can provide reliable information on disadvantaged students (socio-economic circumstances
and disability ). Also teachers are usually in good personal relation with their students and they can draw the
attention of these students to apply for mobility grants. When choosing from among the students applying for mobility
grants preference will be given to those disadvantaged students who fulfilled the selection quality criteria. The
University is developing its facilities and a number of buildings are accessible to physically handicapped.
1.1.6 No distinction is made between sexes. Selection criteria, as outlined in 1.1.2 , are used regardless if a
student is man or woman.
|
A beérkező hallgatók mobilitásával kapcsolatos teendők
A külföldi hallgatók számára meghirdetett
kurzusok adatlapja
|