Csépe Szabolcs: A digitális ritmusjátékok világa

20 évvel ezelőtt egy új hullám látott napvilágot Japánban, amely ötvözte a hangszeres zenei játék és a digitális szórakozás élményeit: ez volt a videojátékok új korszakának, azaz a ritmusjátékok sorozatának megszületése. Olyan ritmusérzék-fejlesztő játékgépekről van szó, amik nem csak a kikapcsolódásra vágyó látogatóknak nyújtanak különleges zenei élményt, hanem olyan játékosoknak is, akik a szem-kéz koordináció legmagasabb szintjének kihívásaiban szeretnének próbát tenni. A műfaj játékainak tárháza folyamatosan bővül a számítástechnikai fejlődését követve, és az első sorozatok, azaz a „BeatMania”, a „Dance Dance Revolution” és a japán dobok szimulátora, a „Taiko Drum Master” közel két évtized elteltével is népszerű Távol-Keleten és az Egyesület Államokban. Ezek a játékok nem csak a zenei szórakoztatást helyezik előtérbe, hanem remek sportolási időtöltést is biztosíthatnak — kiváltképp a mozgásérzékelő technológia bevezetésével. Hasonlóan a valódi hangszeres játékhoz, a ritmusjátékokban is megtalálható az az élmény, ami a teljesítési tudatot erősíti: minél gyorsabb és összetettebb egy feladat, annál magasabb szintet lehet elérni. Az előadásban a ritmusjátékok idei világbajnokságán készült különleges magyar felvételek lesznek láthatóak, továbbá olyan szabadon kipróbálható játékok is szerepelnek majd, amik hazánkban ezen a konferencián lesznek először bemutatva.